Skuteczne pozycjonowanie strony producenta bram wjazdowych

Skuteczne pozycjonowanie stron wiąże się z jej optymalizacją – przygotowaniem witryny tak, by zajęła jak najwyższe miejsce w rankingu wyszukiwarek. Służy temu wiele składowych: dobór słów kluczowych, prace przy kodzie HTML, szybkość ładowania strony wpływająca jednocześnie na czas przebywania na niej. Po wpisaniu „bramy wjazdowe” w okno wyszukiwarki konkurencja jest bardzo duża, dlatego pozycjonowanie warto zlecić specjalnym agencjom i pracownikom nazywanymi pozycjonerami. Jak to zrobić? I po co właściwie pozycjonować swoją witrynę? Czy istnieje możliwość samodzielnego doskonalenia strony pod względem wyszukiwań?

POZYCJONOWANIE STRON INTERNETOWYCH – PO CO?

Lekceważenie pozycjonowania to utrata realnych korzyści. Strony internetowe są wizytówkami firm, przedsiębiorstw i wszystkich działań jakie wykonuje człowiek. Większość użytkowników nie przeznacza zbyt wiele czasu na przeglądanie wszystkich dostępnych wyników wyszukiwania. Znaczenia mają te pierwsze – nawet jeśli nie zawsze odbijają się na jakości usług. Wysokie miejsce świadczy o profesjonalizmie, a tym samym o poszerzaniu sieci kontaktów, zdobywaniu klientów i nawiązywaniu licznych współprac.

ILE KOSZTUJE POZYCJONOWANIE STRON DLA PRODUCENTA BRAM WJAZDOWYCH?

Koszty eksperckiego pozycjonowania powierzone konkretnej firmie wynoszą od 2000 do nawet 5000 zł. Na ceny wpływają różne elementy:

  • Ilość konkurencji na rynku.
  • Doświadczenie i czas pracy pozycjonera (zwykle naliczana jest stawka godzinowa, taka praca może kosztować nawet 300 zł za godzinę).
  • Czas obecności witryny w sieci (upływ lat działa na korzyść strony i zdobycia zaufania systemu Google).
  • Słowa kluczowe – im mniej ogólne, tym łatwiej i taniej wypozycjonujemy stronę.

Pozycjoner szczegółowo przeanalizuje twoją witrynę i branżę produkującą bramy wjazdowe. Zaplanuje konkretne strategie działania i przedstawi je w perspektywie co najmniej półrocznej – średnio po takim właśnie czasie widać satysfakcjonujące efekty. Przez cały czas współpracy będzie miał pod kontrolą ruch i aktywność na stronie, poprawę i ingerencję w HTML oraz dynamicznie zmieniającą się konkurencję. Stworzy szereg tekstów zapleczowych, stron i odnośników, które pomogą w uczciwym podążaniu na szczyt. Uczciwym, ponieważ stosowane współcześnie praktyki pozycjonowania wykraczają czasami poza przyjęte reguły i normalny. Od ponad 4 lat pracownicy Google świadomi nieuczciwych zagrań nie tylko usuwają strony z najlepszych miejsc, ale też nakładają kary pieniężne. Każde nienaturalne pozycjonowanie polega na umieszczaniu linku do strony w wielu możliwych miejscach – właściwie na „chybił-trafił”. Są to puste pola komentarzy, filmy na kanale YouTube, fora internetowe itd. Dla systemu Google takie rozwiązania były równoznaczne z dużą ilością rekomendacji, co dziś jest już weryfikowane i kontrolowane. Pozycjonerzy, którzy proponują swoje usługi w cenach 20, 30 czy 50 zł miesięcznie prawdopodobnie stosują takie właśnie techniki. Podsumowując: im taniej, ty gorzej. Decydując się na współpracę z firmą, warto mieć świadomość i orientację w temacie – to pozwoli np. na samodzielną ocenę przygotowanego planu działania. Wiedząc w jaki sposób następuje pozycjonowanie strony, możemy wykluczyć to, co nieuczciwe, tanie i szybkie. Czas jest również dobrym kryterium, dlatego, że nie da się dobrze pozycjonować stron w ciągu jednego miesiąca. Profesjonalne agencje podpisują więc umowę co najmniej na kilka miesięcy – nie świadczy to o jakiś próbach manipulacji czy zarobku, ale realnej pracy, która przynosi korzyści we właściwym czasie. Google przechwytuje to, co szybkie i szczegółowo kontroluje.

PRODUCENT BRAM WJAZDOWYCH – JAK SAMEMU POZYCJONOWAĆ STRONĘ?

Żeby samemu podnieść pozycję strony warto:

  • Pisać tylko i wyłącznie unikalne teksty – kopiowanie i plagiaty nie są dopuszczalne.
  • Publikować treści zawierające minimum 5000 znaków ze spacjami.
  • Zadbać o estetykę i edytorstwo witryny – musi być przejrzysta, czytelna, ładna. Zdjęcia i pliki video zatrzymują odbiorców, co zwiększa czas pobytu na stronie.
  • Tagować i używać słów kluczowych – nie tylko tych ogólnych jak „brama wjazdowa”, ale bardziej złożonych, kilkuwyrazowych, odnoszących się np. do miasta, nazwy firmy, konkretnych problemów z jakimi zgłaszają się klienci, kosztów i ilości, jakości oraz rodzajów bram.

JAK ANALIZOWAĆ KONKURENCJĘ?

Jeśli chcemy samodzielnie przeanalizować konkurencję, warto zapoznać się z terminem „brenchmark” i od niego zacząć. Brenchmark będzie najlepszą naszym zdaniem stroną internetową wśród producentów bram wjazdowych – np. w naszym mieście lub województwie. Brenchmark sprawia często wrażenie, że jest w Internecie od zawsze, choć w rzeczywistości to dopiero dwa albo maksymalnie trzy lata. Jeśli analizujemy konkurencję w najbliższym regionie, skupmy się na dwóch płatnych narzędziach – Senuto i Semstorm. Każde z nich oferuje okres próbny trwający dwa tygodnie – to dobry czas na zapoznanie się z zasadami, narzędziami i pierwszymi informacjami na temat konkurencji. Szczegółowe raporty udostępniają konkretne nazwy firm, nie tylko wybrany przez ciebie brenchmark. Ale tak, to dzięki jego określeniu, będziesz miał dostęp do narzędzi pozwalających w naśladowaniu i przebijaniu pozycji. Ustawianie głównej rywalizacji służy porównaniu i mobilizacji do zmian. Raporty sygnalizują m.in. ilość podobnych słów, wykresy przeglądania stron i odnośniki, które pomogły w ich znalezieniu.

ZAINSTALUJ DARMOWE I PRAKTYCZNE NARZĘDZIE

W celu samodzielnego śledzenia aktywności na swojej stronie, zainstalować możesz też podstawowy i całkowicie darmowy program, pomagający analizować i wprowadzać zmiany. Dzięki udostępnionym danym zwrócisz uwagę na to, co jest mocną, a co słabą stroną twojej witryny. Co warto podkreślić, a nad czym trzeba popracować. Jest to Google Analytics – popularny program systemu Google dostarcza informacji na temat statystyk. Precyzuje liczbę użytkowników, czas przebywania na stronie, lokalizację pod względem zarówno zamieszkania, jak i korzystania z konkretnego sprzętu, a także hasła wpisane w wyszukiwarkę prowadzące do twojej witryny. Jeśli jako producent bram wjazdowych chcesz mieć najlepszą, wysoko pojawiającą się stronę, musisz poświęcić uwagę na sprawdzenie i przemyślenie wszystkich danych – nawet wieku użytkowników. Statystyki w Google Analytics są szczegółowe, sprzyjają nawiązywaniu współprac, ale ze względu na bezpłatność dane pojawiają się z kilkugodzinnym opóźnieniem – nie ma tam całodobowej synchronizacji.

Post Author: admin

Dodaj komentarz